جوانان برای توسعه ورزش خلخال دست به کارشدند
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

جوانان برای توسعه ورزش خلخال دست به کار شدند

اردبیل - ارتاویل نیوز- جوانان ورزش دوست خلخال برای توسعه ورزش و پرکردن اوقات فراغت خود با تشکیل تیم های ورزشی در محلات این شهر دست به کار شده اند.

 

به گزارش روز یکشنبه ارتاویل نیوز، از آغاز تعطیلات تابستان امسال بسیاری از نوجوانان و جوانان مشتاق و علاقمند به یادگیری رشته های ورزشی توپی از جمله فوتبال ، فوتسال ، والیبال و بسکتبال اقدام به تشکیل تیم ها و میادین ورزشی محلات در مناطق مختلف شهر خلخال کرده اند.

با شروع ماه مبارک رمضان فعالیت تیم های ورزشی محلات خلخال در شب های این ماه بیشتر شده و در این شب ها می توان سر و صدای بازی نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش را در محلات مختلف شهر شنید.

بیشتر این افراد که دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف هستند به صورت جمعی اقدام به خرید امکانات مورد نیاز رشته ورزشی مورد علاقه خود در محلات کرده و در شب های ماه مبارک رمضان اقدام به تمرینات و یا برگزاری مسابقات ورزشی می کنند.

جمعی از این افراد در گفت و گو با ایرنا دلیل افزایش فعالیت تیم های ورزشی محلات تابستان امسال در خلخال را افزایش شهریه حضور در هیات های ورزشی ، خود گردان شدن دوره ها و کلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت ، دریافت شهریه برای ثبت نام و حضور در این دوره ها و ناتوانی مالی بسیاری از خانواده ها در تامین شهریه حضور در این دوره ها و یا اجاره سالن های ورزشی اعلام کردند.

گفته های مسوولان مختلف شهرستان نیز حکایت از کاهش میزان استقبال دانش آموزان نوجوانان و جوانان خلخال از طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال خلخال دارد.

فرماندار خلخال گفت: کاهش سطح استقبال نوجوانان و جوانان از طرح غنی سازی اوقات فراغت به دلیل خودگردان شدن این طرح و دریافت شهریه از داوطلبان حاضر به شرکت در این طرح تجربه خوبی برای مسوولان شهرستان بود تا برای سال های آینده به فکر تامین اعتبار لازم برای برگزاری این طرح به صورت رایگان و همانند سال های گذشته باشند.

مهدی احمدی افزود: تشکیل تیم های ورزشی محلات هر چند در پیشبرد اهداف ورزشی و توسعه ورزش در شهرستان می تواند مفید باشد ولی در عین حال مزاحمت از جانب سر و صدای بازی در کوچه و محلات برای خانوده ها و افراد در حال استراحت داخل خانه ها به همراه احتمال بروز آسیب های اجتماعی مختلف برای نوجوانان و جوانان در این اماکن به دلیل نبود نظارت براین افراد و تیم های ورزشی می تواند به عنوان تهدید اجتماعی در ادامه این شیوه محسوب شود.

مدیر آموزش و پروش خلخال نیز از حضور 600 نفر از دانش آموزان در طرح غنی سازی اوقات فراغت خلخال خبر داد که این تعداد پنج درصد از 11 هزار نفر از کل جمعیت دانش آموزی خلخال را تشکیل می دهد.

سیداردشیر رشیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: تخصیص نیافتن اعتبار برای اجرای این طرح و دریافت شهریه از دانش آموزان برای حضور در دوره های آموزشی درسی ، ورزشی و هنری طرح اوقات فراغت از دلایل مهم کاهش تعداد شرکت کنندگان در این طرح است.

وی گفت: در سال های گذشته که هزینه های اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از محل اعتبارات دولتی تامین شده و شرکت در این طرح رایگان بود تعداد شرکت کنندگان در این طرح نیز 10 برابر بیشتر از امسال بود.

ناشر رضایی رییس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز گسترش ورزش در سطح محلات را گامی مهم در امر توسعه ورزش شهرستان اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به این که ورزش محلات زیربنای ورزش حرفه ای در بسیاری از رشته های مختلف ورزشی است حضور نوجوانان و جوانان در تیم های ورزشی محلات و انجام تمرینات روزانه می تواند عامل مهمی در ارتقای رتبه ورزشی شهرستان و روی آوردن علاقمندان به ورزش و میادین ورزشی باشد.

در عین حال نوجوانان و جوانان علاقمند به رشته های ورزشی مختلف خلخال معتقدند که تامین هزینه بیمه ورزشی و شهریه حضور در دوره های آموزشی رشته های مختلف ورزش و یا هزینه های روزانه اجاره سالن های ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان و یا سایر سازمان ها و ارگان ها برای انجام تمرینات ورزشی از عهده آنها خانواده ها خارج بوده و مسوولان شهرستان باید برای استفاده رایگان آنها از امکانات ورزشی موجود که با اعتبارات دولتی احداث شده و متعلق به بخش مردم است چاره ای بیاندیشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:, ] [ 1:26 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 114886
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1